Spennende å prøve nye ting.

Da er jeg i gang med noe jeg har hatt lyst til lenge, skrive blogg. Jeg får prøve å se hvordan det går. Jeg liker å skrive, gå på tur og ta bilder i naturen. Jeg har lyst til å vise frem bildene jeg tar så alle kan se hvor fint det er i naturen. Det er ikke bare trær i skogen og steiner i fjæra, det er så mye mer. Man trenger ikke gå så langt bestandig. Ta gjerne med en liten tursekk med litt mat og drikke. Bor du ved sjøen, kan du gå en tur langs vannkanten, stranden eller i fjæra. Kanskje sitte ved et naust og høre på bølgene. Hvis du bor ved skogen så kan du finne mange fine turstier. På flere turstier ved sjøen og i skogen kan du finne både bord og benker. Du kan også finne utsiktspunkt utover landskapet eller sjøen som er helt fantastiske. Dager man våkner opp til regn å gråvær kan være tung og det er lett å bare bli inne. Noen ganger er det godt å gå ut en liten tur. Det er mye spennende man kan se og ta bilde av når det er regn, snø, frost og vind også. Det fins ikke dårlig vær bare dårlig klær…er ikke enig i den bestandig. Det er litt koseligere å stå opp når det er sol og gjerne flere pluss grader. Jeg reagerer mye på værforandringer og kulde da jeg har fibromyalgi (smerter i ledd og muskler) og ME ( blir i perioder veldig sliten) Trives og har det best med stabilt vær, sol og varme. Jeg må derfor se an hvordan kroppen er hver morgen og hva jeg er i form til å gjøre. Formen avhenger om det blir en liten eller litt større tur eller om jeg må utsette turen til en annen dag. Da må jeg finne på noe annet,det blir for kjedelig å ikke gjøre noe.                                                                   Humøret blir mye bedre når det er sol.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Her er noen fugler vi har hatt besøk av i vinter. Dompap, sidensvans og spurvehauk.                                                                Endene her koset seg i sola ved elvebredden.                                                                                                                                                                                                                                                      Jeg har vært på noen små turer i vinter også men ikke mange da det har vært forferdelig kaldt.   Nå er det vår her og en mye lettere og lysere tid. Håper det blir mye fint vær framover med mye sol. Det er så rart med det, men solen gjør noe med humøret. Nå ser jeg frem til fine turdager og det begynner å spire i skogen og i blomsterbedene. Det er så koselig med masse blomster. 

4 kommentarer
    1. Jeg er jo helt enig med deg. Jeg har også kronisk sykdom som deg, men prøver å finne lyspunkter i hverdagen som du gjør. Tar bilder og du har nydelige bilder:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg